Правила прийому першокласників

/Files/images/1form.jpg

Умови прийому дітей до загальноосвітніх навчальних закладів

Згідно Закону України “Про загальну середню освіту”, відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України «Про прийом дітей

до 1 класу загальноосвітніх навчальних закладів» від 7 квітня 2005 р. № 204:

  1. До 1 класу загальноосвітнього навчального закладу зараховувати дітей, як правило, з 6 років.
  2. Прийом дітей до 1 класу загальноосвітнього навчального закладу (крім спеціалізованого) здійснювати на безконкурсній основі, як правило, відповідно до території обслуговування. За наявності вільних місць дитина може навчатися і в інших навчальних закладах.
  3. Для зарахування дитини до 1 класу батьки або особи, які їх замінюють, подають такі документи:
  • заяву на ім’я директора загальноосвітнього навчального закладу,
  • копію свідоцтва про народження дитини,
  • медичну картку встановленого зразка.
  1. При прийомі дитини до 1 класу є неприпустимими проведення тестувань, співбесід, екзаменів тощо з перевірки її знань щодо засвоєння навчально-виховної програми дошкільного навчального закладу.
  2. Наказ про зарахування дитини до 1 класу загальноосвітнього навчального закладу видає директор на основі поданих документів, як правило, до початку навчального року.
  3. Відповідно до Інструкції з ведення ділової документації у загальноосвітніх навчальних закладах на кожного учня-першокласника оформляється особова справа.

/Files/images/images.jpg

За стандартом

Багато батьків стурбовані тільки тим, чи достатньо дитина підготовлена до школи, хоча набагато важливіше, чи готова вона до нового і дуже напруженого графіку роботи за станом здоров’я. Є кілька простих ознак визначення такої готовності. Перший – за співвідношенням «зріст-вага», за яким кінцівки виростають до певної довжини на певній фазі розвитку. Попросіть дитину дістати рукою через голову до протилежного вуха. Якщо виходить, значить, шкільні навантаження повинні бути їй під силу. Другий – за кількістю зубів, що випали. У нормі основна частина молочних зубів змінюється до 7 років, тому раніше дітям було простіше. А для нинішнього шестирічки умовною нормою вважається, що до моменту вступу до школи повинні випасти і почати рости хоча б 4 зуба. І третій фактор – схильність до хронічних захворювань і стомлюваність. Особливо це стосується дітей, які стоять на обліку у невропатолога, яким, швидше за все, буде важко вчитися в школі.

Хоча у звичайні школи повинні брати всіх, хто подасть документи, багато з них практикують попередню співбесіду, метою якої є не стільки визначення здібностей дитини, скільки виявлення її особливостей, щоб підібрати більш відповідний їй клас і вчителя.

Поради психолога

Вибираючи школу, заздалегідь огляньте її, поговоріть з вчителями, поцікавтеся рекомендаціями інших батьків. Психологи вважають, що обирати треба не школу, а першу вчительку. І добре, якщо у вас з нею складуться добрі відносини, або навіть вона буде чимось схожа на маму. Тоді маляті буде легше адаптуватися.

Домашнім дітям перед школою краще походити в садочок хоча б півроку-рік. Помічено, що, потрапляючи в дитячий колектив під вірусну атаку, вони починають часто хворіти, і будуть відставати в навчанні.

Батькам варто зменшити амбіції і не чекати, що дитина заповнить ваші прогалини в освіті. Але все ж задайте їй планку для розвитку трохи вище її рівня.

/Files/images/Без названия.jpg

Що потрібно майбутньому першокласнику:

  1. Шкільна форма.
  2. Спортивна форма.
  3. Спортивне взуття.
  4. Змінне взуття. Альбом і фарби (гуаш або медові).
  5. Пензлики для малювання (2шт).
  6. Ручки, лінійку, олівці (кольорові і простий) та фломастери.
  7. Кольоровий папір, кольоровий картон.
  8. Ножиці із закругленими кінчиками.
  9. Клей ПВА.
  10. Пластилін, дощечка із стеками.
  11. Папка для праці (за бажанням).
  12. Конструктор будь-який.
  13. Зошити (10 в косу лінію, 10 в клітинку).
  14. Обгортки для підручників та зошитів.
  15. Папка для зошитів

Режим навчання

  1. П’ятиденка, 23 години на тиждень.
  2. Тривалість уроку – 35 хвилин.
  3. Після 1 уроку сніданок.
  4. На 15-ій хвилині уроку обов’язкова фізкультхвилинка.
  5. Домашні завдання у 1-му класі не задаються.

Майбутній першокласник повинен знати:

  • домашня адреса, телефон.
  • місце роботи батьків, телефон;
  • шлях з дому до школи і навпаки;
  • дні тижня, пори року, назви місяців.

Повинен вміти:

  • переходити вулицю, враховуючи правила ДД;
  • закривати і відкривати двері своєї квартири;
  • зателефонувати;
  • самостійно зібрати портфель, орієнтуючись в розкладі (зошити, шкільне приладдя);
  • самостійно одягатися, враховуючи погоду і пору року, стежити за одягом і взуттям;
  • орієнтуватися по годинах;
  • виконувати основні гігієнічна процедури (вмиватися, чистити зуби, зачісуватися, мити руки перед їжею);
  • прибирати зі столу після їжі;
  • користуватися туалетом.

На уроці дитина повинна:

  • уважно слухати вчителя і займатися;
  • самостійно виконувати завдання вчителя;
  • чітко і голосно відповідати;
  • планувати свій час

Поради для батьків першокласника

  • Починайте «забувати» про те, що ваша дитина маленька. Давайте їй посильну роботу вдома, визначте коло її обов’язків. Зробіть це м’яко: «Який ти в нас уже великий, ми навіть можемо довірити тобі помити посуд».
  • Визначте загальні інтереси. Це можуть бути як пізнавальні інтереси (улюблені мультфільми, казки, ігри), так і життєві (обговорення сімейних проблем).
  • Залучайте дитину до економічних проблем родини. Поступово привчайте порівнювати ціни, орієнтуватися в сімейному бюджеті (наприклад, дайте гроші на хліб і на морозиво, коментуючи суму на той і на інший продукт).
  • Не лайте, а тим більше – не ображайте дитини в присутності сторонніх. Поважайте почуття й думки дитини. На скарги з боку навколишніх, навіть учителя або вихователя, відповідайте: «Спасибі, ми обов’язково поговоримо на цю тему».
  • Навчіть дитину ділитися своїми проблемами. Обговорюйте з нею конфліктні ситуації, що виникли з однолітками і дорослими. Щиро цікавтеся її думкою, тільки так ви зможете сформувати в неї правильну життєву позицію.
  • Постійно говоріть з дитиною. Розвиток мовлення – запорука гарного навчання. Були в театрі (цирку, кіно) нехай розповість, що більше всього сподобалося. Слухайте уважно, ставте запитання, щоб дитина почувала, що це вам цікаво.
  • Відповідайте на кожне запитання дитини. Тільки в цьому випадку її пізнавальний інтерес ніколи не вгасне.
  • Постарайтеся хоч іноді дивитися на світ очима вашої дитини. Бачити світ очима іншого – основа для взаєморозуміння.
  • Частіше хваліть вашу дитину. На скарги про те, що щось не виходить, відповідайте: «Вийде обов’язково, тільки потрібно ще раз спробувати». Формуйте високий рівень домагань. І самі, вірте, що ваша дитина може все, потрібно тільки допомогти. Хваліть словом, усмішкою, ласкою й ніжністю.
  • Не будуйте ваші взаємини з дитиною на заборонах. Погодьтеся, що вони не завжди розумні. Завжди пояснюйте причини ваших вимог, якщо можливо, запропонуйте альтернативу. Повага до дитини зараз – фундамент шанобливого ставлення до вас тепер і в майбутньому.

/Files/images/Без названия (1).jpg

Кiлькiсть переглядiв: 155

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.